Helg...

Ska börja med gårdagen som för vissa e jippi fredag!! Party å ledighet..
Hmm... Gubben min jobba kvällen så sällskap fanns det inte mycket av hemma. Visst ja hade väl egentligen inte speciellt mycket lust att umgås med nån. Men det hade väl varit skönt att ha han hemma. Kände mig (eller känner mig kanske) ganska bitter. Livet känns lite sådär just nu. Ja å min kärlek träffas inte så mycket... visst kan väl va bra att inte ses jämt men kul å ha ett förhållande på telen. Vill att det ska va som förr... Men livet går ju inte bakåt utan framåt...
Det e inte alltid så lätt att se framåt. Iallafall inte för en sån som mig som grubblar och analyserar allt. Ja kan ju fan till och med analysera varför människor inte e trevliga mot varandra. Ett leende gör så fruktansvärt mycket. Eller varför inte en vuxen människa kan säga hej när ett barn gör det. Tycker dom att det e pinsamt eller??
Ja fick ett hej av en liten flicka i en kundvagn häromdagen (på henne lät det ungefär som om hon hade känt mig hela sitt liv)..så lite generat sa ja hej.. ÅÅÅ så som hon log.. det gjorde min dag :).
Veckan har varit ganska grubblig.. ledsam..å ensam. Visst det e bara ja som kan ta tag i mitt liv men ibland känns det som om ja inte har nån ork te nåt. Kan sitta å titta på nåt egentligen hysteriskt kul å inte ens le för ja orkar inte... tycker typ va e poängen.. Så min fredag bestod av en stor skål popcorn självklart med smör på (eftersom ja ska gå ner i vikt) å Brokeback Mountian!!! Så många tårar.. Vilken jävla film. Kan bara säga..det e kärlek det. Å nu e det lördag å inte mycket har det hänt sen igår... livet står lika still som det gjorde förut.. ingen ork.. Hoppas att nästa vecka kommer kännas bättre...Blä.
Men måste i mitt bittra liv bara säga att jag har en syster som kämpar med sitt stora intresse MARY KAY. Hon e så duktig.. häromdagen fick hon hålla nått tal om sitt EYE MOVMENT (när hon fick nys om detta typ)... hade så gärna velat vara där.. JA E SÅ JÄVLA STOLT!!!! Hon e fan min idol! Hon kämpar dag in å dag ut med detta plus att hon jobbar heltid.
Å sen en annan sak...asså min mamma  e bara för bra för att vara sann... Vi ska få vara barnlediga!!! Fattar ni va man kan se framemot en barnleig helg :) Kan inte säga tack nog många gånger. Undrar om det va nån som ställde upp för henne när ja å mina systrar va små?? Tror inte det. Vad kan ja göra för att visa min tacksamhet?

Kommentarer
Postat av: Christina

Kan bara hålla med dig om lillasyster - hon som va så blyg o tyst när hon va liten - är oxå stolt



Nej, jag hade ingen som kunde ta barn så att gubbe o jag kunde få ledig tid. Däremot hade jag intressen som gjorde att jag fick egen tid. Någon gång i veckan bara jag, ofta tillsammans med andra som hade liknande intressen. Du kanske kan hitta något som du är intresserad av och ge dig den tiden. Detta är väldigt viktigt - EGENTID - mentalt. Och då menar jag inte ensamma TV-kvällar utan något som är utanför hemmets väggar.....

2011-03-20 @ 08:22:35
Postat av: lillsyrran

Ja hon va tyst o blyg, men även denna tjejn har växt... Söta syster, det var min I-story ( "jag-berättelse" ) som jag berättade om på konferensen!=)Inför ca 1000 pers... =) Jag är också oerhört stolt över mig själv! Shit va ja skakade!

Men!! Jag är ännu mer stolt över dig älskade syster för ditt engagemang i din familj! Det är inte lätt! Ni har haft det tufft länge, men jag finns här..(även om jag inte är nåt sömnpiller som kan hjälpa dig sova =P ) Älskar dig!!

2011-03-25 @ 12:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0