positivitet??!!

Hmm tänkte förra söndan att nu jävlar ska vi vara positiva...
Så hur jävla trött ja va i måndags morse så log ja mot allt å alla.. Gubben min fick väl sig en chock ;)  I nästan allt ja svara va det bara... allt e bra..ajja det löser sig..du gör inga fel..älskar dig bla bla livet e på topp ( å nästan allt va ju sanning :S )..Å visst har väl kanske livet känts bättre. Men faktiskt inte helt å hållet.. Börjar då undra e det nåt fel på mig...Eller e det så att även om man tänker positivt så blir saker inte lättare att hantera??
E det så att livet aldrig kan bli perfekt?? Vad vill man uppnå egentligen?? Vad e perfektion egentligen?? Var är man nöjd??
E det så att bara för att min vän e nöjd så borde ja vara det?? Nä tror faktiskt inte det.. Alla har olika mål i livet.. Ja har nog inte hittat mitt ??? Ska ja känna mig ledsen över det? Eller ska ja bara fortsätta kämpa för att komma dit...
Har väl egentligen inga höga tankar om mig själv... Visst ja gör det automatiska.. går upp, går te jobbet, jobbar,hämtar barn, lagar middag, roar mina barn, lägger dem,stirrar på tv:n,tröttnar å går å lägger mig.. hmm men vart tog jag vägen i allt detta? Vart tog mina mål vägen?? Men va vill ja egentligen? 
Om man tror på gud så tror ja att han satt mina mål redan det har han nog gjort för alla...Så mitt mål e att se till att mina nära å kära får de det behöver under dagen. Jag finns ju hela tiden!! Borde ja inte känna mig nöjd med det? Jo som fan egentligen!! Men ja gör ju inte det!!!!!!!?????????  Kan problemet lösas? Klart..allt kan lösas med våld vilja och vaselin ;) ;)
Skämt åt sidan!! Som min älskade far brukade säga.. Saknar han så :(

Men Men....

Idag e det min mammas dag.. hipp hipp på dig gamling ;) Älskar dig så..
Min mamma e min idol...hon har nog klarat sig igenom det mesta.. Skulle vilja ha henne här hela tiden. För då skulle hon kunna säga till mig va ja gör rätt eller fel. Hon har liksom redan varit där... Å gjort alla fel å rätt ;) självklart..hihi
Jag hoppas hon haft en underbar dag med sina vänner i sköna värmland...

natt natt positivitet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0