sol å hav

Vilken underbar början på veckan. Gick te jobbet trött som fan.. Ja det e ju måndag ;) Å där bar det av till havet. Jippi äntligen fick man åka chefens båt. Har varit på den många gånger men då har den ju bara stått på land :s
Vinden fläktade så skönt å solens strålar värmde mig. Tänk vilket jävla jobb ja har. Tänk att få betalt å bara få njuta. Visst inte hela tiden lite måste man ju jobba för pengarna.
Sen hem å lagade en supergo middag te mig å lilltjejen. Helstekte fläskfile som ja sen skivade, blandade kantarell/congac cream fresh med lite matlagningsgrädde å satte in i ugnen. Skivade upp potatis, morötter, svartrot å jordärtskocka kryddade å satte in det i ugnen. OMG va gott det blev!!!!
Sen ringde telefonen... å i andra änden av luren va en gammal kompis som ja inte pratat med på ca ett år. Så kul att hon hörde av sig. Ja har verkligen saknat henne. Vi va liksom väldigt nära. Men vissa saker gick lite snett å sen flyttade hon te ett annat land. Hoppas vi kommer hålla kontakten i fortsättningen. Ja blev iallafall glad över att hon tänkt på mig för ja har tänkt på henne. Saknar våra låååånga promenader. Herre gud vi har gått många mil å pratat massa skit :)
Nu ska ja mysa ner mig i soffan med en kopp te å njuta av CSI :)

Kommentarer
Postat av: Christina

Den middagen hade jag inte tackat nej till. Fick nöja mig med röd pölse o tunnbröd o festis på picknickturen med Ivo, fast det va väl lite lyx oxå...

2011-04-11 @ 23:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0